Prix d'amerique!

Idag e det Trav som står på menyn! det är ett utav de största loppen man kan vinna som både häst & kusk!

Jag sitter bänkad givetvis!!! jag har ju haft 3st travare själv & jobbat som hästskötare på en närliggande travbana!!

Trav är något utav d roligaste som finns!!! Det kan hända mycket å fort går det!!

Så om en 20minuter så sitter jag å glor på tv+ å hejjar fram de 2 svenska ekipagen!

Triton Sund- Örjan khilström

Opal Viking- Jorma Kontio...

Jag minns när min favvo travare vann sitt prix d'amerique! det var Queen L. men stig h!!! jag grät en glädje tår!!! hon är så fin den hästen å såg ut som våran gammelhäst!!!

Villka minnen som kommer tillbaka när jag skriver om trav! det var det roligaste stunderna nästan i mitt 30åriga liv!


Idag har jag annars sovit ut, huvudvärken är borta, Kollat på skidskytte , varit ute å gått men stavar! höll på att svettas ihjäl för jag hade för mycket kläder på mig!! =0)
Jag har tvättat handdukar!
Jag har gjort varma mackor mm...mm...

Nu ska jag ta ett stort glas vatten å sätta mej vi tv,n å innvänta loppet från Frankrike!!!!

Ha en fin söndag mina vänner!!!! =0)



Här är hon.... Queen L. med skötare & stig h!!  då hon vann 1993

http://www.youtube.com/watch?v=zmgLJqbYfDw  ( här är loppet...då hon segrade)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Den totton och det loppet minns jag faktiskt (med en far som är travtokig är det svårt att glömma). Försökte googla på Queen L, lever hon fortfarande?

2009-01-26 @ 19:15:35
Postat av: Anonym

Jamenisst lever hon änn!

Har avkomma som är född 08.

Hon är född 86 så hon är 23år iår!!! Huga vad tiden går!!!!

2009-01-26 @ 19:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0