Middag & efterrätt i samma blogg!!!

Tja!!!!

Äntligen har min förkyldning blevit lite bättre!!! jippie!!! inte kul att bli sjuk på våren!!! idag blir det jobb men jag  måste fixa lite här innan jag ska på jobbet!!! Röjja undan lite grejjer!!! :O)

Har även börjat leta recept igen!! då e jag på bättrings vägen!!!
Vad sägs om Potatis & broccoli soppa med timjan?? eller Punch rulltårta!!! :O)
Jag har ju ätit båda Naturligtvis!!! Mumms!!!

Här kommer recepten!!



Potatis & broccoli soppa ala anna skipper....( du är vad du äter)

4portioner....

0,8 liter vatten
2 msk buljong
0,5 tsk timjan
0,5 krm sambal oelek
4st potatisar
4 st vitlöksklyftor eller en lök
400g broccoli
1 msk olivolja
salt
peppar
färsktimjan

Koka upp vattnet med buljongen (man kan ta en vanlig grönsaksbuljongs tärning) timjan & sambal. skala & skiva potatis & lök grovt, skär broccolin i grova bitar.

Låt potatis & lök  & broccoli få koka i buljongen i ca 10 min.

Mixa potatisen & broccolin med buljongen, rör ner olja & smaka av med salt & peppar!

Ringla sedan över chili sås innan du serverar soppan!!! som är JÄTTEGOD & enkel!!! :O)

Dagens slisk!!! :O)



Punchrulltårta!!

3st ägg
1 ½ dl socker
2 dl mjöl
1 ½ tsk bakpulver

Grädda mitt i ugnen i ca 5 minuter på 250 grader

75g margarin
1 ½ dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 äggula
2st punchflaskor ( krossade) ( då menar jag godis flaskor....)

Vispa ägg & socker poröst rör sedan i mjölet å bakpulvret....häll smeten på ett bakplåtspapper grna med socker på papperet då lossnar det enklare!!! grädda i ugnen !

Låt den sedan svalna å gör i årdning fyllningen!  smeta sedan på detta å rulla i hop tårtan!! till ja en rull tårta!!! den är jättegod & enkel!!! Mums!!

Nu ska jag kolla runt lite på nätet innan jag gör ett ryck här hemma!! :O) bajjbajj






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0