Bland björnar å brända kameror så har vi nått hem!

Nu har vi nått hemmets lugna vrå =0) efter våran resa med grannaren ner till dalarna & mora!
Härligt väder å inget att klaga på eller ....ja jag kommer till det med =0)

Måndag morgon kl 8:30 for vi från hemmets lungna vrå neröver mot dalarna å Mora! Vi hade ju inte direkt brottom utan tog det relativt lungt ner eftersom vi inte skulle få stugan förrns kl 15:00.
Vi for till Grönklitt's djurpark å såg både björnar, tigrar, å isbjörnar! snacka om stora djur!!!!
Efter vi gått runt å kollat på djuren så for vi mot mora å stugan!
Stugan var jättefin å mysig! men herregud vad mygg de var där! Hjälp säger jag bara!!!! Det blev en lungn kväll med!! Men sambon å grannparet tog en semesterdrink iaf! =0)

Tisdag: Vaknade kring 8:30 å klev upp å tog en duch å åt frukost.
Sedan bar det av till Tomteland! där vi kom fram kring sisådär kl kvart över tio å gick där tills hon var närmare tre!! snacka om ett paradis för barnen...jag tyckte det var ganska kul jag med för jag var ju där som barn jag med!! Det var ju vissa saker man kom ihåg å så!! Mycket mysigt å detta rekomenderas!!
Sedan for vi till Nusnäs å handlade dalahäst! =0)
Sedan väl hemma i stugan så relaxade vi ett tag innan vi gick ut å käkade å strosade inne i mora! Vi åt på en liten kina resturang! mycket god å mör biff hade dom! jag tog det säkra före det osäkra å gick loss på biff med bambuskott å purjo =0)
Sedan gick vi igenom moras lilla centrum å kollade! vi var väl inte hemma förrän kl 19:30!
Det var då det började.......
Trötta barn som blev irriterade på varandra.... lillasyrran kastade vatten på stora syrran som blev sur! å gedde igen ( vi snackar 8-4 år...grannparets barn!)  sedan måste den större tjejen vredit på spisplattan vars grannens kamera låg i kamera väskan ...en ny digitalkamera värd sisådär 5000-
Jag å sambon satt å kollade tv å såg inte köket för tillfället å tjejerna bråkade i köket...mamma å pappa deras var utanför i solen!
Sedan hör jag ett vrål! grannfugan kom in i stugan å la en svordomsramsa a v dess like.... Väskan med kameran på plattan hade börjat smälta....Jippi kaj ej... Det rök å luktade plast utav bara h-vete!  Hade ju bara tur att det inte började brinna....brandlarmet tjöt!
Vi fick ej gå in i stugan för att det e ganska giftigt med plaströken.... så där var jag ¨å  sambon + familen.... bland myggen!! vilket kaos.... Granngubben fick hämta stugägaren som var hur lungn som hellst å tog allt med ro.....
Jag var på myggen....
Sambon vägrade låta mig eftersom jag är gravid sova i stugan pga plast lukten... grannarna betalade ett hotell rum åt oss... eftersom de inte heller ville att jag skulle sova där! Å där var vi nu kl 23:00.... Godnatt!

Onsdag: Vaknade på hotellet som låg tvärs över gatan till stugan som tur var...ej långt å gå! hem till den rökskadade stugan som de hade fått vädra ut samt fajtas med en miljard mygg i under natten! Set verkade ha gått bra ändå! men kameran såg för hemsk ut å låg ute på brokvisten!
De bestämmde sig för att åka till leksand å vi åkte mot rättvik å till finnbacka dit pappas mormor å morfar bodde samt pappa tills han var 7år å började skolan....farmor fick barn tätt å pappa fick bo där uppe med dom ist! =0)
Det är jättemysigt å gulligt där uppe!! även jag hann med att träffa pappas mormor jag var 8år när hon gick bort! så jag har varit där på sommrarna jag med!!! =0)
Sedan efter vi stannat där å fotat så for vi till Bingsjö samt kyrkan där de ligger begravda!
Sedan for vi vidare mot rättvik å leksand ! vi kan säga att vi for å turistade som värst denna dag! Vi for till tällberg med! å såg ett mycket mysigt hotell!! samt jättegulliga vägar att åka på...svensk sommar när den är som bäst!
Sedan for vi mot rättvik igen då var nog klockan 16:00 där stannade vi å kollade på classic car week där det var cruising! det var JÄTTEMYCKET folk där! å vi hade jättekul jag å sambon som blev kvar där tills hon var halv 7 tror jag!
Sedan styrde vi oss mot mora igen där vi 2 mil innan höll på att köra på en björn som hade bestämt sig för att springa rätt ut i vägen så att sambon fick väjja!
Hemma i stugan var alla trötta efter dagen som varit så det hände inte så mycket mera denn dagen!

Torsdag: dagen idag! vaknade tidigt å hoppade in i dushen först av alla!! sedan var det bara att packa ihop å städa ut sig! sedan for vi in till mora å fotade målgången i vasaloppet å gick på vasaloppsmuseum! =0) det var riktigt kul!
Se alla gammla skidor å dressar från åkare å så! det kan jag rekomendera!!
Sedan gick vi på stan å tog en fika! en mora bulle å en latte blev det för oss innan vi styrde kosan norrut igen!
Var hemma halv 7!
Så nu sitter vi här å pustar ut å tvättar kläder!
Å har hämtat hunden ...samt granngubben är här nu...han verkar inte få nog av oss han!=0)

Bilder kommer imorrn!!! KRAMAR!!!!!


Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Herre gud vilken resa!!! Vågar ni åka tillbaka till Mora igen?

Och var det så mycket mygg där? Jag trodde att det var mest med mygg uppe i Norrland, men det kanske är en gammal myt.

Antar att det räcker med ett barn för er va? ;)

Kram kram!

2009-07-30 @ 21:04:59
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hallå camilla!: näe vi har inte mycket mygg men i dalarna var det en uppsjö mygg!! huuuga! det gick knappt va ute ! Men det e fint å mysigt sammt trevligt utan mygg! =0)

2009-07-30 @ 22:22:06
Postat av: Emma bloggar om kampen mot graviditet - efter två missfall !

Hej :) , hur har helgen varit ?

Kramar

2009-08-02 @ 17:43:33
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/
Postat av: Mindy

Godmorgon..Ha en skön måndag.kram

2009-08-03 @ 09:18:03
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0