recept på blueberry cheesecake!!

Tja!!!

Ja nu har vi kollat in huset lite mera....jag har ju separationsångest över vårat lilla fina hus...men det går nog över....men det var mycket som skulle göras på d....tapeter åsså badrumm.....men men!!! man få väll ta hjälp med att riva tapeter av kompisar!!! d e väll d man har dom till!!! HAHAHAHAHA!!!
Nu lutar d åt att d blir köp...men kaminen stod ju lite muppit till enligt oss....men men!!!
Jag e sjuk idag me...... mera förkyld änn igår!!! d e bara skit med mej!!! jag blir hemma imorrn!!! :O(



  Blueberry cheese cake!!!

Kexbotten.

300g digestivekex
150 g smör

sätt ugnen på 175 grader
krossa kexen släta å tillsätt det smälta smöret, tryck ut kexblandningen i en rund form med löstagbar botten.24 cm i diameter.
förgrädda  i ugnen i 10 minuter.

cheesekake smeten.....

600g philadelphiaost
2  ½ dl kesella 10 %
1 dl strösocker
1dl majstärkelse
2tsk vaniljsocker
3 ägg
1dl vispgrädde
200g vit choklad
1 ½ dl blåbär

när kexbotten svalnat så rör i hop kesellan med philadelphiaosten, blanda i strösocker majsstärkelsen och vaniljsockret, rör i ett ägg i taget å till sist vispgrädden...
smält chokladen i ett vattenbad och tillsätt denna i smeten.
Häll i smeten på kexbotten å häll på blåbären.....grädda i ugnen i ca 40min tills den fått fin gyllenbrun färg. Låt den sedan stå kvar i ytterligare 30min i ugnen efter du slått av den....( ta gärna en bir folie å lägg på så den inte blir för brun!!)

Smaklig måltid.....denna kaka räcker till många eftersom den e välldans mäktig!!! ;O)

Gnajt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0