Min tisdag.....

Idag började jag inte förrän kl 14:00 men jag har inte åstakommit så värst mycket!! hihihi!!!

Hjälpte pappa med att sätta upp sin luftvärmepump.....kollat ophra ( stavas det så....skulle behöva gå en kurs istavning!! :O)  ) dagens programm var om  livet före detta liv osv.....mycket intressant de där tycker jag ...är det reinkarnation det heter..... sånt tycker jag e kul att läsa om!!!

Min morfar dog när jag var 1år så jag kommer inte ihåg honom alls....lite synd men det är nog han jag fått mina baka talanger av...han var nämligen bagare å hade eget bageri/konditori!!! :o)
Men här kommer det lustiga!

Min morbror köpte bageriet efter han dött å sedan hade han det ända tills några år sedan då han sålde det i sin tur....... men min morbro jobbar kvar....
Det var en eftermiddag när det var en kund som stoppade min morbro å sa .
-Har ni anställt flera bagare??
-Näe inte vad jag vet , svarade min morbror.
-Konstigt , när jag satt å fikade ute på terassen så kom det ut en bagare med en såndär gammal sockerbagare mössa, å vita kläder....... sa mannen.
min morbror började tycka att detta varkonstigt så han frågade *J* som nu rår om bageriet om han anställt någon som inte han visste om.....Men det hade han inte....
Så han frågade tjejerna som jobbar där om dom hade tyckt det var konstigt å beskrivit mannen som kunden sett...
-Näe inte d...sa den ena.
-Jag vägrar gå in bakom å diska när jag är själv , sa den andra...-Det känns som jag är iaktagen.....
Åsså började min morbror att fundera....den enda som han visste å som bar dessa kläder var ju min morfar....... å vem vet...kunden kunde ju ha varit synsk utan att veta om d........

Så tydligen har min morfar visat sig.....jag tror benhårt på det.....å det där med synsk ligger i släkten.... mamma är lite åt de hållet....hon ser grejjer...å jag kan ibland svara till 100% att jag har sett en människa stå bredvid mej fast det inte var någon där.......

Nu ska jag ta å läsa ur Renée voltaire´s kok bok!
Imorrn ska jag baka bullar tror jag....jag e ledig....å sambon jobbar tills kl 15:00 å vill åka en sväng på Ikea.......vi får se hur det blir!!!

Godnight på er alla!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0